מה לאכול לפני אימון

מה לאכול לפני אימון משקולות בחדר כושר או בבית ?

הגוף שלך הוא "מכונה", שזקוקה לדלק שמתאים בשבילך, אתה לא יכול להתאמן ולבצע פעילות גופנית כלשהי, על בטן ריקה (כמו רכב שלא יכול לזוז ללא דלק).

על מנת שיהיו תוצאות ,אתה צריך להגיע עם מספיק אנרגיה לאימון,אנרגיה שתאפשר לך,להתאמן כמו שצריך, לפרק את השריר ולהפיק את המרב מהאימון.

מה לאכול לפני אימון

משלושת אבות המזון חשוב להעמיס בפחממות, הם האנרגיה שתעזור לך לעשות אימון אפקטיבי ומלא בכח ,

מאגרי הפחמימות של הגוף נקראים גליקוגנים, והם נמצאים לרוב בכבד ובשרירים.

פחמימות הן המרכיב התזונתי העיקרי שמספק לך אנרגיה בזמן אימון גופני.

והן –(פסטה,לחם,אורז,גרנולה,תפוחי אדמה, בננה,תמרים וכו'.).

אכילתן של הפחמימות גורמת לך לעלייה של רמת הסוכר בדם,ומאפשרת לך תמיכה של אנרגיה,לאורך זמן.

חלבונים: החלבונים חשובים בעיקר לאחר האימון ,לאחר שפירקת את השרירים הם בונים את השרירים בחזרה- אם תכניס ב48 שעות שהשריר בונה את עצמו מחדש מספיק חלבונים אז השריר יבנה מחדש חזק יותר וגדול יותר.

שומנים: גם מרכיב חשוב מומלץ לשלב במהלך היום מקורות טובים,(אבוקדו,טחינה וכו'),

מה אוכלים לפני פעילות גופנית:

  • את הארוחה הגדולה שלפני האימון תסיים שלוש שעות לפני האימון כדי

שלא לגרום עומס על הקיבה לא להרגיש כבדות.

בארוחה הגדולה תשלב בעיקר פחמימות,שיספקו לך אנרגיה לאימון,אורז,פתיתים,ספגטי וכו'.

אתה צריך לשלב גם חלבון כמו: טונה,עוף,ביצה,כמובן לא בכמויות גדולות אבל מתאימות לגופך.

  • לא לאכול ממתקים סמוך לתחילת האימון-מכיוון שפחמימות פשוטות מעלות

במהירות את ריכוז הגלוקוז בדם המשמש את גופך כדלק לאימון.

ריכוז זה יורד במהירות, כמו שעלה,התוצאה את רק תתחיל להתאמן וממש בהתחלה תרגיש בלי אנרגיה להמשיך את האימון.

  • חשוב מאוד!

לשתות הרבה מים לפני תחילת האימון,למשל ארוחת צהריים ,שתה 4 כוסות

מים,שעה לפני האימון עוד כוס וחצי מים,תדע שבמהלך אימון טוב אתה עלול

לאבד שניים עד ארבעה ליטרים של זיעה.(כולל אימון אנארובי)